
مزایای سرویس VOIP:
VOIP تقریباً از هر لحاظ مزایای بسیار بیشتری در مقایسه با PSTN دارد. از نظر اتصال ، VOIP برای ایجاد و نگهداری زیرساخت های فیزیکی به ارگان های دولتی یا شرکت های خصوصی احتیاج ندارد ، فقط اینترنت مورد نیاز است. به همین ترتیب ، توسعه و به روزرسانی PSTN نیاز به سرمایه گذاری مالی دارد. در صورتی که برای VOIP ، ارتقا با یک به روزرسانی نرم افزار ساده می تواند انجام شود.
بسیاری از ویژگی های موجود در VOIP ، مانند انتظار مکالمه یا ارسال تماس ( call forwarding) ، بخشی از بسته هستند. در حالی که چنین ویژگی هایی نیاز به هزینه های اضافی برای PSTN دارند.
شاید قدرتمندترین مزیتی که VOIP دارد ، کار بسیار ساده و آسانتر با آن است. شرکت ها می توانند با تبدیل و انتقال سیستم تلفنی مجموعه شان به VOIP تا 60٪ از هزینه های خود را پس انداز کنند.
امروزه بیشتر مشاغل باید با مشتریان بین المللی خود در ارتباط باشند و PSTN برای این منظور بسیار گران است.